Четвъртък, 28.03.2024, 17:14
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

УЧЕБЕН ЦЕНТЪР "ДЕДАЛ" - ТЪРГОВИЩЕ

BGtop
BGtop
Меню
Вход
Търсене
Календар
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив записи
Времето
Полезни връзки
  • Министерство на образованието
  • Регионално управление на образованието Търговище
  • Образователен сайт
  • Математика за всеки
  • Тестове за ученици и възрастни
  • Всичко за матурите
  • Уча се
  • Национален образователен портал
  • Всичко за математиката
  • Статистика

    Онлайн: 1
    Гост: 1
    Ползвател: 0

    Из книгата "Как да развиваме умения на 21-ви век в час?"

      Резултатите от стандартизираните тестове PISA показват, че българските ученици сериозно изостават по отношение на математическата и четивната си грамотност в сравнение с връстниците си от други европейски държави. Какво обаче означава това в съвременния глобален свят?

       Хората с ниска четивна и математическа грамотност трудно развиват професионални умения и получават предимно ниско платена работа. (EU Skills Panorama (2014) Literacy and numeracy Analytical Highlight, prepared by ICF and Cedefop for the European Commission)

        Двата вида грамотност са пряко свързани с усвояването на материала и успеха на учениците по останалите предмети. (Пак там.) Децата на родители с ниска грамотност в над 80% от случаите страдат от същия проблем, феноменът се нарича цикъл на неграмотността (cycle of illiteracy). Последният е пряко свързан с цикъла на бедността (cycle of poverty). Още повече проучвания показват, че за ученици с ниска грамотност съществува много по-голяма вероятност да извършат престъпление в сравнение с техните връстници.

        Хората с висока четивна и математическа грамотност има по голяма вероятност да са умствено и физически здрави, да живеят по-дълго, да бъдат по-продуктивни и удовлетворени на работа; както има по-малка вероятност да изпаднат в състояние на трайна безработица и бедност.

    , ,